2023
Δηλώσεις του Μεθοδίου για αγίους Παΐσιο και Πορφύριο
στον Ρ/Σ FOCUS FM στην εκπομπή του Δαμιανίδη Στέφανου
(μια εκπομπή όπου εμφανίζεται ο Μεθόδιος πολύ συχνά και διαδίδονται ψευδείς ειδήσεις και συκοφαντίες για την μονή μας)
(αποσπάσματα από την εκπομπή)
Παλαιότερες δηλώσεις του Μεθοδίου για αγίους Παΐσιο και Πορφύριο
μέσα στο κατειλημμένο κτήριο, αλλά και έξω από το Άγιο Όρος σε συνάξεις πιστών Γ.Ο.Χ.
Για ύβρεις για "πλανεμένο Παΐσιο" και "μάγο Πορφύριο" στα περιοδικά "Βοανεργές" και "Άγιος Αγαθάγγελος Εσφιγμενίτης" που σχετίζονται με τους καταληψίες της Μονής Εσφιγμένου, διαβάστε στο ιστολόγιο "Aγιορείτικες Mνήμες"
http://agioritikesmnimes.blogspot.com/2013/08/3443.html
Ο Άγιος Παΐσιος, η Μονή Εσφιγμένου και οι Γ.Ο.Χ.
Ο (κατά κόσμον) Αρσένιος Εζνεπίδης προσήλθε το 1953 στο Άγιον Όρος για να μονάσει. Πρώτη μονή της μετανοίας του ήταν η Ιερά Μονή Εσφιγμένου. Στην μονή μας με ρασοευχή ονομάστηκε Αβέρκιος από τον ηγούμενο της Μονής Καλλίνικο και του ανατέθηκε το διακόνημα του ξυλουργού.
Το 1956, μετά την αποχώρηση του Καλλινίκου από την ηγουμενία, το κλίμα στην Μονή άλλαξε με σταδιακή διολίσθηση σε ακραίες θέσεις και πρακτικές. Το 1956 ηγούμενος της Μονής έγινε ο Αθανάσιος.
Ο όσιος Παΐσιος το ίδιο έτος αποχώρησε από την Μονή Εσφιγμένου και πήγε στην μονή Φιλοθέου, όπου έγινε μικρόσχημος μοναχός με το όνομα Παΐσιος. Για ένα διάστημα ασκήτευσε στην μονή Στομίου Κονίτσης και στο όρος Σινά. Αργότερα επέστρεψε στο Άγιο Όρος. Αφού πέρασε από την Σκήτη Ιβήρων και την Μονή Σταυρονικήτα, κατέληξε στο κελλί «Παναγούδα» της μονής Κουτλουμουσίου, όπου ασκήτεψε έως το τέλος της επίγειας ζωής του.
Κατά την διάρκεια της ηγουμενίας του Αθανασίου στην Μονή Εσφιγμένου, στις αρχές της δεκαετίας του 1970 εισήλθε στην Μονή ομάδα πιστών μελών της «εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος» (ο τότε αρχιεπίσκοπός τους ήταν ο Αυξέντιος Πάστρας), ανάμεσα σε αυτούς και ο «Μεθόδιος», με τα γνωστά έως σήμερα δυσάρεστα αποτελέσματα.
Ο όσιος Παΐσιος θεωρούσε τον ψευδοζηλωτισμό των ΓΟΧ ως «καρκίνωμα». Ο όσιος έλεγε χαρακτηριστικά για τους ΓΟΧ:
«Και εμείς βέβαια εδώ στο Άγιον Όρος με το παλιό ημερολόγιο πάμε. Αλλά είναι άλλη περίπτωση. Είμαστε ενωμένοι με την Εκκλησία, με όλα τα Πατριαρχεία, και μ' αυτά που έχουν το νέο ημερολόγιο και μ' αυτά που έχουν το παλιό ημερολόγιο. Αναγνωρίζουμε τα μυστήριά τους και αυτοί τα δικά μας. Οι ιερείς τους συλλειτουργούν με τους ιερείς μας. Ενώ αυτοί οι καημένοι (δηλ. οι «ΓΟΧ») ξεκόπηκαν. Οι περισσότεροι και ευλάβεια έχουν και ακρίβεια και αγωνιστικότητα και ζήλο Θεού. Μόνο που είναι αδιάκριτος, “ου κατ' επίγνωσιν”. Άλλοι από απλότητα, άλλοι από αμάθεια, άλλοι από εγωισμό παρασύρθηκαν. Θεώρησαν τις 13 μέρες θέμα δογματικό και όλους εμάς πλανεμένους και έφυγαν από την Εκκλησία. Δεν έχουν κοινωνία ούτε με τα Πατριαρχεία και τις Εκκλησίες που πάνε με το νέο, αλλά ούτε και με τα Πατριαρχεία και τις Εκκλησίες που πάνε με το παλιό, γιατί δήθεν μολύνθηκαν από την επικοινωνία με τους νεοημερολογίτες.»
Ο όσιος Παΐσιος ήταν κανονικό μέλος της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Είχε πει για τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο «ο Θεός μας έδωσε τον καλύτερο πατριάρχη!». Εμφανίζεται σε βίντεο του 1992 να ασπάζεται τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο και να παίρνει την ευχή-ευλογία του εντός της Μονής Κουτλουμουσίου.
Τα μέλη της «εκκλησίας Γ.Ο.Χ.», ως διαφορετική εκκλησία από την δική μας Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία (στην οποία ανήκει η πλειοψηφία του Ελληνικού λαού, η Εκκλησία της Ελλάδος, το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τα λοιπά πατριαρχεία) φυσικό είναι να μην δέχονται τους αγίους της Εκκλησίας μας του τελευταίου αιώνα, από τότε δηλαδή που δημιουργήθηκε η «εκκλησία» τους. Έχουν τους δικούς τους αγίους. Όμως, τον Άγιο Παΐσιο τον εχθρεύονται ιδιαιτέρως, όπως «ο διάβολος το λιβάνι», για το ορθό εκκλησιαστικό φρόνημά του, τις φιλοπατριαρχικές του δηλώσεις και τις τοποθετήσεις του κατά των ΓΟΧ.
Διαβάστε επίσης: