5.4.23

"Πατριωτική Ένωση" - Εμφιετζόγλου και κατάληψη Μ. Εσφιγμένου

Ο Σακκάς Δημήτριος, υποψήφιος του κόμματος "Πατριωτική Ένωση", στις 4.4.2023 (συμπέφτοντας χρονικά με εκπομπή του Alert TV όπου κατασυκοφαντούταν και στοχεύονταν η αδελφότητα της Μονής μας), ανάρτησε στο προσωπικό του λογαριασμό στο facebook έκκληση υποστήριξη στην κατάληψη της Μονής "με κάθε τρόπο" διαδίδοντας παράλληλα ψεύδη για δήθεν απομόνωση των καταληψιών, την στιγμή που Μεθόδιος και λοιποί μπαινοβγαίνουν παρανόμως πολύ συχνά στο Άγιο Όρος.

4.4.23

Δομή του Ελληνικού Στρατού αναγνωρίζει τους καταληψίες ως Εσφιγμενίτες - Αγιορείτες

Σαν να μην έφτανε η συνεχής κοροϊδία από τις αρχές της Ελληνική Πολιτείας που είναι αρμόδιες για την προστασία του Αγίου Όρους, έρχεται να προστεθεί ένα στρατιωτικό νοσοκομείο, το 424 Γ.Σ.Ν.Ε στην Θεσσαλονίκη, το οποίο στην επίσημη ιστοσελίδα του αναφέρει ως δικαιούχους νοσηλείας τους καταληψίες της Ι.Μ. Εσφιγμένου!


Αναφέρει χαρακτηριστικά η ιστοσελίδα ως δικαιούχους νοσηλείας στο στρατιωτικό νοσοκομείο μεταξύ άλλων κατηγοριών:

-Μοναχοί του Αγ. Όρους

-Μοναχοί της Ι.Μ Εσφιγμένου του Αγ. Όρους


Όταν αναφέρονται σε "μοναχούς της Ι.Μ Εσφιγμένου του Αγ. Όρους", βεβαίως δεν αναφέρονται στους κανονικούς και νόμιμους μοναχούς της Μονής μας, αλλά στους παράνομους αχειροτόνητους καταδικασμένους καταληψίες της Μονής μας.

25.3.23

Το "ΝΑΙ" της Θεοτόκου

Φωτοδόχο Λαμπάδα, αναφέρει ο ποιητής την Παναγία, η οποία φώτισε τους ανθρώπους που ζούσαν στο σκοτάδι, απόμακροι του Θεού.

Σε μεγάλο σκοτάδι βρέθηκε ο  άνθρωπος μετά την έξοδο από τον παράδεισο, γιατί ζούσε μακρυά από το Φως, από την καθημερινή επικοινωνία με τον Θεό.

Το προαιώνιο σχέδιο του Θεού για την σωτηρία του ανθρώπου αποκαλύφθηκε στο πρόσωπο της Παναγίας. Η μικρή και άσημη Κόρη από την Ναζαρέτ θα γινόταν το μέσο της σωτηρίας του ανθρώπου. Θα δάνειζε την παρθενική της μήτρα για να φιλοξενήσει τον Υιό και Λόγο του Θεού. 

20.3.23

Το «ευαγγέλιο» του διαβόλου για την τραγωδία στα Τέμπη

Η πρόσφατη τραγωδία στα Τέμπη συγκλόνισε την ελληνική κοινωνία! Να χάνονται τόσοι άνθρωποι, οι περισσότεροι νέοι, με τόσο άδικο τρόπο για απαράδεκτους και εξοργιστικούς λόγους είναι κάτι που δεν χωράει ο νους!


Πολλοί συγκλονίστηκαν και "έχασαν την γη κάτω από τα πόδια τους". Έχασαν τις σταθερές και τις βεβαιότητες της ζωής τους. Γέμισαν με ανασφάλεια και αναρωτιούνται αν αυτό το κράτος μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλειά τους. Πως είναι δυνατόν να συνέβη αυτό το δυστύχημα στο υποτιθέμενα "πιο ασφαλές μέσο μεταφοράς"; Πως εμπιστευθήκαμε τις ζωές των παιδιών μας σε άτομα που τους διακατέχει η ανικανότητα και η ανευθυνότητα; Ποιες νοοτροπίες και παθογένειες μας έφτασαν σε αυτό το σημείο; Διερράγη η όποια εμπιστοσύνη της κοινωνίας είχε απομείνει προς τους θεσμούς της Πολιτείας. Ο "βασιλιάς αποδείχθηκε γυμνός".


Μπροστά στο τραγικό γεγονός αρμόζει η σιωπή και η ενδοσκόπηση. Να σκεφθούμε τι κάναμε λάθος ως κοινωνία και ως παλαιότερες γενεές, ώστε να αφήσουμε την τύχη της ζωής των παιδιών μας σε ανεπαρκείς ανθρώπους. Να συλλογιστούμε πως θα αποφευχθούν νέες χειρότερες τραγωδίες.

5.3.23

Ορθοδοξία και ορθόδοξος χριστιανός

Βρισκόμαστε στην Α΄ Κυριακή των Νηστειών και η Εκκλησία μας εορτάζει τον θρίαμβο της ορθοδοξίας, με την αναστήλωση των ιερών εικόνων. 120 σκοτεινά έτη πέρασε η Εκκλησία με διωγμούς, θανατώσεις, φυλακίσεις, απάνθρωπες τιμωρίες, όσων αντιστέκονταν στην προσβολή των ιερών εικόνων. Μέσα σ' αυτά τα δύσκολα χρόνια, η Ορθοδοξία άντεξε και τελικά επικράτησε. Το Ορθόδοξο πνεύμα ήταν αυτό που έδωσε νόημα στον δύσκολο αγώνα τόσων ανθρώπων, οι οποίοι έδωσαν ακόμη και την ζωή τους για την πίστη τους.

Αυτό το πνεύμα καλούνται και  οι χριστιανοί να ακολουθήσουν,
ιδίως αυτήν την περίοδο της μεγάλης τεσσαρακοστής. Είναι το κατ’ εξοχήν στάδιο, στο οποίο ο χριστιανός εντείνει τον πνευματικό του αγώνα με την σαρανταήμερη νηστεία. Νηστεία, όμως, όχι μόνο με την αποφυγή συγκεκριμένων τροφών, αλλά και με την αποφυγή των παθών που ταλαιπωρούν εσωτερικά τον άνθρωπο  και του αλλοιώνουν τον χαρακτήρα, βγάζοντάς τον από την πορεία του.

Όπως ο κάθε αγώνας αποκτά νόημα όταν γίνεται και με τους σωστούς όρους, έτσι και ο πνευματικός αγώνας του χριστιανού, με την νηστεία, αποκτά νόημα αν γίνεται σωστά, σύμφωνα με το Ορθόδοξο πνεύμα που θέσπισαν οι πατέρες της Εκκλησίας μας.

Νηστεία για τον ορθόδοξο χριστιανό σημαίνει αγώνας, προσφορά, θυσία. Πάλη με τον εαυτό του. Μίμηση του Χριστού, ο Οποίος νήστεψε στην έρημο σαράντα ημέρες πριν ξεκινήσει επίσημα το έργο Του. Νηστεία για τους ορθοδόξους είναι η έμπρακτη απόδειξη της πίστης τους, μακρυά από φαρισαϊσμούς και κοινωνικές τυπικότητες. Ο χριστιανός δεν νηστεύει για το καλό ή για να δείξει εικόνα καλού χριστιανού. Νηστεύει γιατί πιστεύει στον Θεό, γιατί θέλει να αγωνιστεί, το νιώθει ως πνευματική ανάγκη για τον εαυτό του, παλεύει με τα πάθη του, θυσιάζεται, γιατί θέλει να έχει στην ζωή του τον Χριστό. Η έννοια της θυσίας είναι η προσφορά στον Χριστό. Προσφέρει κάτι από τον εαυτό του. Του προσφέρει τον αγώνα του, ελπίζοντας στο έλεος και την αγάπη Του, ώστε να
καταφέρει να επιτύχει στον εσωτερικό του κόσμο την “καλήν αλλοίωση”, αυτή που μεταμορφώνει τον άνθρωπο και του δίνει πνοή ζωής.

Σε έναν κόσμο,
- που δείχνει ανήμπορος να διδαχθεί από τα λάθη του και
συνεχώς τα επαναλαμβάνει, ψάχνοντας θύματα για να ρίξει τις ευθύνες και να τα σταυρώσει,
- που ο άνθρωπος αδίκησε τον εαυτό του όταν σταύρωσε τον Θεό του,
- που δεν έμαθε από την αδικία της σταύρωσης και
γιαυτό εξακολουθεί να σταυρώνει,
-που τα λόγια τελικά ακούγονται σαν ευχολόγια, χωρίς ουσία, γιατί όλοι μιλούν χωρίς την καρδιά τους, μόνο για να μιλούν,
- που δεν άφησε θέση στον Χριστό και γιαυτό αγρίεψε,
σε έναν τέτοιο κόσμο, η ζωή του χριστιανού πρέπει να είναι το φωτεινό παράδειγμα και η μαρτυρία Χριστού. Τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος που πρέπει να στολίζουν τον χριστιανό, χωρίς προσπάθεια και καλλιέργεια χάνονται. Η Εκκλησία μας δίνει ευκαιρίες για αναθέρμανση της πίστης μας. Η αγάπη, η χαρά και η
ειρήνη χωρίς προσπάθεια μετατρέπονται σε οργή, ταραχή και μίσος.


Εύχομαι το φως του Χριστού, που έλαμψε στις καρδιές και δυνάμωσε την πίστη, όλων των μαρτύρων και ομολογητών της Ορθοδοξίας μας, να λάμψει στην ζωή του κάθε ορθόδοξου χριστιανού και να διώξει κάθε σκοτάδι, που απειλεί και τον βγάζει από την πορεία του.


Καλή δύναμη για το υπόλοιπο της μεγάλης τεσσαρακοστής.

+αρχ. Βαρθολομαίος
Καθηγούμενος Ι. Μ. Εσφιγμένου

26.2.23

Καλή Σαρακοστή

Νέο στάδιο πνευματικού αγώνα ανοίγει πάλι μπροστά μας. Αρχίζει η αγία και μεγάλη σαρακοστή και η εκκλησία  καλεί τα παιδιά της να συμμετέχουν σ' αυτήν την κοινή προσπάθεια.

Ακούγεται παρήγορη και ελπιδοφόρα η πρόσκληση: "εμείς νηστεύουμε. Έλα και συ μαζί μας να προσπαθήσεις".

Παρηγοριά είναι η κοινή προσπάθεια. Ελπίδα είναι η πίστη στον Θεό και η προσμονή της Αναστάσεως.

Η νηστεία είναι ένα στάδιο πνευματικού αγώνα για τον χριστιανό. Αγωνίζεται και προσπαθεί να δυναμώσει τον πνευματικό του κόσμο. Χωρίς πνευματική δύναμη επικρατεί εσωτερική παγωνιά στον άνθρωπο, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να διαχειριστεί ούτε και τα πιο απλά ζητήματα. Επικρατεί σύγχυση μέσα του και δεν τον αφήνει να αποφασίζει ο ίδιος για τον εαυτό του.

Η νηστεία είναι μια ευκαιρία για τον χριστιανό όχι μόνο να στερηθεί κάποιες τροφές. Αυτό από μόνο του δεν έχει κανένα ώφελος και νόημα. Η νηστεία βοηθά τον άνθρωπο να πάρει ξανά τον έλεγχο του εαυτού του. Να μπορεί να τον διαχειριστεί, να τον καθοδηγήσει, να αντιλαμβάνεται εγκαίρως τα λάθη του και να τα διορθώνει.

Η νηστεία δεν αφορά την τροφή, δεν περιορίζεται μόνο στο στομάχι, αντιθέτως αφορά όλο το είναι του ανθρώπου. Όλες τις αισθήσεις μέσω των οποίων δέχεται αναρίθμητα ερεθίσματα, τα οποία καλείται να τα διαχειριστεί.

Η νηστεία είναι ευκαιρία επανεκκίνησης για τον πνευματικό άνθρωπο. Μέσα από την αναγνώριση των προσωπικών λαθών οδηγείται στην μετάνοια.

Η μετάνοια είναι η λύση με την οποία μπορεί ο άνθρωπος να αντιμετωπίσει κάθε του πρόβλημα. Η μετάνοια είναι η αποδοχή της αλήθειας, η οποία οδηγεί στην ανάληψη των προσωπικών ευθυνών, κάτι το οποίο εσκεμμένα το αποφεύγει ο άνθρωπος. Δειλιάζει μπροστά στις ευθύνες του και γι αυτό προτιμά πάντα να ρίχνει την ευθύνη στον άλλον.

Χωρίς μετάνοια όμως δεν διορθώνεται η κατάσταση. Ιδού λοιπόν η ευκαιρία για τον κάθε Χριστιανό. Η περίοδος της μεγάλης σαρακοστής αρχίζει. Η αγάπη για τον εαυτό του, η οποία μεταφράζεται και αγάπη για τον πλησίον, θα φανεί μέσα από την προσπάθεια. Η νηστεία μας δίνει το δικαίωμα για αυτήν την προσπάθεια. Δική μας η επιλογή να αρπάξουμε αυτήν την ευκαιρία και να ξεκινήσουμε την προσπάθεια.

Ας ξεφύγουμε από  τα πρέπει και τις τυπικές υποχρεώσεις. Η Σαρακοστή δεν είναι έθιμο, δεν είναι ετήσια γιορτή, δεν είναι ευκαιρία να φάμε σαρακοστιανά για το καλό. Είναι αφορμή για αγώνα προσωπικό. Είναι αφορμή για επανεκκίνηση. Είναι αφορμή για μετάνοια. Το οφείλουμε στον εαυτό μας. Τον αδικούμε συνεχώς, έχοντάς τον αγκιστρωμένο σε μια ψεύτικη τυπική πραγματικότητα, η οποία μάλλον "βολεύει". 

Η ελπίδα της Αναστάσεως ας γίνει αφορμή πνευματικού αγώνα για όλους.

Καλή Σαρακοστή!

+αρχ. Βαρθολομαίος
Καθηγούμενος Ι. Μονής Εσφιγμένου