4.7.23

Άγχος και ταπείνωση

-- Γέροντα τι είναι το άγχος;

Άγχος είναι ένα εσωτερικό πνίξιμο που αν δεν το πολεμήσεις σε "πνίγει"  αργά και σε εξαθλιώνει ψυχοσωματικά. 

-- Πως δημιουργείται το άγχος;

Το άγχος έχει πολλά αίτια που το δημιουργούν. 
Βασικό αίτιο είναι η καλλιέργεια του εγωισμού..."εγώ θα τα καταφέρω όλα!", "εγώ δεν έχω ανάγκη κανέναν!"

"Εμπρός λοιπόν, θα σου πει κάποιος, λύστα όλα, κανείς δεν σε εμποδίζει να δώσεις λύσεις..."!

Εδώ όμως, στην κρίσιμη στιγμή φαίνεται και η ανθρώπινη αδυναμία, ότι δεν μπορεί κανείς να τα λύσει όλα τα προβλήματα, ιδίως μόνος του.

-- Αν όμως ζητήσει βοήθεια μπορεί να δώσει λύσεις;

Μόνο έτσι μπορεί. Όταν όμως έχει συνηθίσει να μη ζητά βοήθεια γιατί πιστεύει στον εαυτό του (εγωισμός), πως θα μπορέσει στην δύσκολη στιγμή της αδυναμίας του, να ξεπεράσει τον εαυτό του και να ζητήσει βοήθεια; Είναι ξένο στον χαρακτήρα του.

-- Γιατί ο εγωισμός "πνίγει" και δημιουργεί άγχος;

Εγωισμός είναι η έπαρση. Το αντίθετο είναι η ταπείνωση. Ο ταπεινός άνθρωπος κατανοεί την αδυναμία του, ζητάει βοήθεια, κανει υπομονή γιατί ελπίζει, δεν αγχώνεται εύκολα. 
Ο εγωιστής  είναι υπερήφανος, δεν καταδέχεται να ζητήσει βοήθεια γιατί μόνος του πιστεύει ότι μπορεί να τα καταφέρει. Όταν ζοριστεί, δεν αποδέχεται την αδυναμία του, ζορίζει ακόμη περισσότερο τον εαυτό του, δεν τα καταφέρνει, ψυχολογικά "πέφτει", αρχίζει να "ξεφυσά" από αγωνία, ενώ βλέπει το αδιέξοδο, επιμένει όμως εγωιστικά. Αν γνώριζε την λέξη ταπείνωση θα είχε ξεφύγει από το αδιέξοδο. 

‐- Γιατί, παρά το αδιέξοδο, επιμένει ο εγωιστής στον ίδιο τρόπο αντιμετώπισης;

Γιατί λείπει η απλότητα από την ζωή του. Όλα γύρω του μπερδεμένα, πολύπλοκα, αδιέξοδα. 

Ο Θεός μας έπλασε κατ' εικόνα και καθ ομοίωση. Μας έπλασε να ζούμε με απλότητα, ελευθερία και αγάπη, τα τρία ιδιώματα που χαρακτηρίζουν τον Θεό. Όταν όμως βγάλουμε τον Θεό από την ζωή μας, δεν Τον αποδεχόμαστε, ταυτόχρονα δεν αποδεχόμαστε και τον τρόπο που μας έπλασε να λειτουργούμε. Συνεπώς δεν μας ικανοποιεί η απλότητα και ζούμε πολύπλοκα. Έτσι όμως χάνεται και η επικοινωνία με τον πλησίον. Η πολύπλοκη σκέψη γίνεται συνήθεια, αλοιώνεται ο χαρακτήρας, γίνεται δέσμιος της κακής συνήθειάς του, χάνει την επαφή με τον εαυτό του και τον πλησίον, ξεχνά να αγαπά, αυτοεγκλωβίζεται, χάνει την ελευθερία του. Αδιέξοδο! 

Επιμένει όμως, γιατί η αλλοίωση του χαρακτήρα γίνεται δεύτερη φύση, θεωρώντας αυτήν την κατάσταση φυσιολογική. 

--Πως μπορεί να ξεφύγει από αυτό το αδιέξοδο;

Με την καλλιέργεια της ταπείνωσης. Η ταπείνωση στον άνθρωπο  δίνει την ευκαιρία να επικοινωνεί με τον συνάνθρωπο, να συμβουλεύει και να συμβουλεύεται, τον ελευθερώνει, καταπολεμά το άγχος, τον ομορφαίνει, τον κάνει προσιτό σε όλους, τον εμπιστεύονται, γίνεται παράδειγμα στους άλλους, του μαθαίνει να αγαπά, του δίνει ελπίδα, τον κάνει να ονειρεύεται, τον συμφιλιώνει με τον Θεό.

-- Η ταπείνωση τελικά είναι το φάρμακο για το άγχος;

Η ταπείνωση δεν είναι η "μαγική" λύση, αλλά είναι η αρετή που δυναμώνει εσωτερικά τον άνθρωπο. Γίνεται τρόπος ζωής και τον μεταμορφώνει. Τον κάνει να ζει απλά και ελεύθερα. 

Το άγχος είναι εσωτερική κατάσταση, πνευματική. Αν θέλουμε να το καταπολεμήσουμε, μόνο με πνευματικό τρόπο μπορούμε. 

Ο άνθρωπος είναι σώμα και ψυχή. Δεν μπορούμε να τον χωρίσουμε. Το σώμα χωρίς ψυχή είναι πτώμα και η ψυχή χωρίς σώμα είναι φάντασμα. 
Όσο και να προσπαθεί η ύλη να νικήσει το πνεύμα και όσο ο άνθρωπος δεν ασχολείται με το πνεύμα γιατί τον έχει κερδίσει η ύλη, χωρίς την συνεργασία των δύο παύει να υπάρχει ως άνθρωπος.

-- Τελικά μπορούμε να απαλλαγούμε από το άγχος;

Φαντάζει δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο. Όλα τα παραπάνω είναι τροφή για σκέψη. Τίποτα στην ζωή μας δεν αλλάζει μαγικά. Ακόμη και το θαύμα δεν είναι αυτονόητο. Προϋποθέτει πίστη. Χωρίς πίστη θαύμα δεν γίνεται. 

Η κακή εσωτερική κατάσταση στον άνθρωπο εμποδίζει την καθημερινότητά του. Η ταπείνωση οδηγεί στην αυτογνωσία. Η αυτογνωσία είναι η αποκάλυψη του εσωτερικού κόσμου στον άνθρωπο. Αποκαλύπτονται τα λάθη αλλά και τα χαρίσματα που έχει, γνωρίζει τον εαυτό του.

Η αποκάλυψη αυτή είναι μια πρόκληση στον καθένα για αγώνα, προσπάθεια, συγχώρεση, αναγνώριση λαθών, συγγνώμης, καλλιέργειας ιδιαιτεροτήτων.
Είναι η αποκάλυψη της μοναδικής προσωπικότητας του κάθε ανθρώπου που μπορεί να προσφέρει στην κοινωνία.

Σ' αυτήν την καθημερινή πάλη με τον εαυτό του, ο καθένας, δεν μπορεί να αποκλείσει την παρουσία του άγχους. Χωρίς ταπείνωση όμως και αυτογνωσία, η καθημερινή πάλη τον αγχώνει,  γίνεται "βουνό απάτητο" εμπρός του, που απελπίζει και δειλιάζει.

Άρα ο ταπεινός άνθρωπος δεν χάνει την ελπίδα του, ονειρεύεται, βάζει στόχους και αγωνίζεται γι' αυτούς, "κατακτά κάθε κορυφή" που φαντάζει απάτητη.

αρχ. Βαρθολομαίος
Καθηγούμενος Ι. Μ. Εσφιγμένου

2.6.23

Οικονομικές συναλλαγές Βελόπουλου με εγκαταβιούντες στο Άγιο Όρος

Στις 1.6.2023 ο Κυριάκος Βελόπουλος σε τηλεοπτική εκπομπή επιβεβαίωσε:

- τις παράνομες οικονομικές-εμπορικές συναλλαγές του με εγκαταβιούντες στο Άγιο Όρος.

- την πώληση προϊόντων αμφίβολης ασφάλειας που παράγονται σε παράνομη βιοτεχνική μονάδα στο Άγιο Όρος, όπου δεν γίνεται κανένας έλεγχος για την ασφάλεια των προϊόντων για χρήση από ανθρώπους.

- την χρηματοδότηση καταληψιών κτηρίων και αγροκτημάτων Αγίου Όρους.

Παράλληλα μετέδωσε ψευδείς ειδήσεις για τα τεκταινόμενα στο Άγιο Όρος (για δήθεν πεινασμένους μοναχούς κτλ).

19.5.23

Καταγγελία Μ. Εσφιγμένου για παράβαση καθήκοντος από τον Πολ. Διοικητή του Αγίου Όρους και τις αρχές Προστασίας του Πολίτη έναντι της κατάληψης της μονής


Σε αντίθεση με τις διαβεβαιώσεις του υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Θεοδωρικάκου [1] και τα λανθασμένα - δυστυχώς - συμπεράσματα φιλοαγιορείτικων ΜΜΕ πως η Ελληνική Πολιτεία δήθεν σέβεται το Άγιο Όρος και την Εκκλησία [2] και παρά τους "πανηγυρισμούς" της κυβέρνησης για δήθεν πάταξη των "αβάτων της ανομίας", η ζοφερή πραγματικότητα στο Άγιο Όρος είναι πως η παρανομία καλπάζει σε εκθετικό βαθμό λόγω της παντελούς αβουλίας της παρούσης κυβέρνησης να πράξει το οτιδήποτε για να σταματήσει την μανία των καταπατητών του Αγίου Όρους.

Οι καταληψίες της Μονής Εσφιγμένου έστησαν νέα φυλάκια και παρατηρητήρια εντός Αγίου Όρους

Οι καταληψίες της Μονής Εσφιγμένου έστησαν νέα φυλάκια και παρατηρητήρια εντός Αγίου Όρους ένα χιλιόμετρο μακριά από την κατάληψη του κεντρικού κτηρίου με τους εξής σκοπούς:

- την σταθεροποίηση του καθεστώτος καταπάτησης των ελαιώνων της Μονής έμπροσθεν του καθίσματος του Αγίου Τρύφωνος 

- την συνεχή παρακολούθηση των πατέρων της αδελφότητας της Μονής μας που διαμένουν εντός του καθίσματος του Αγίου Τρύφωνος, ένα χιλιόμετρο περίπου μακριά από την κατάληψη του κεντρικού κτηρίου της Μονής

- ως σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης σε περίπτωση επέμβασης της αστυνομίας.

17.5.23

Ο καταληψίας της Μ. Εσφιγμένου "Μεθόδιος" για Έλληνα Χίτλερ

Ο καταληψίας της Μ. Εσφιγμένου "Μεθόδιος" (Ματθαίος Παπαλαμπρακόπουλος), μέλος "εκκλησίας ΓΟΧ", σε παλαιότερη συγκέντρωση στην Αθήνα προέτρεψε τον συγκεντρωμένο κόσμο να μην ψηφίσει ξανά τους ίδιους πολιτικούς, καθώς "υπάρχουν Έλληνες που πρέπει να ψηφίσουμε" και πως αυτή τη φορά "μπορεί να βγει ένας Έλληνας Χίτλερ".


Αποδίδει όλα τα κακά στους Εβραίους. Λέει πως το Άγιο Όρος σκλαβώθηκε στους Εβραίους. Φοβερίζει τον κόσμο πως θα "μας κάνουν να είμαστε υπόδουλοι των Εβραίων για όλη μας την ζωή". Απειλεί τους Εβραίους με Έλληνα Χίτλερ.


Ο "Mεθόδιος" διδάσκει δημοσίως την αίρεση του εθνοφυλετισμού. Αντιπαραθέτει στον λόγο του Χριστού "ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο Υιός του Ανθρώπου", τον δικό του λόγο "ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή το ελληνικό έθνος".

13.5.23

Νέες ύβρεις του αρχικαταληψία της M. Εσφιγμένου Μεθοδίου εναντίον των Αγίων Παϊσίου και Πορφυρίου


Ο αρχηγός της κατάληψης του κεντρικού κτηρίου της Μονής Εσφιγμένου Παπαλαμπρακόπουλος Ματθαίος ("Μεθόδιος") σε νέο παραλήρημα εναντίον των αγίων Παϊσίου και Πορφυρίου στις 2.5.2023 στον Focus FM στην εκπομπή του Δαμιανίδη Στέφανου. Μια εκπομπή, στην οποία συχνά δίδεται βήμα στον Μεθόδιο, ως δήθεν "ηγουμένου Μ. Εσφιγμένου" και στην οποία διαδίδονται ψευδείς ειδήσεις και συκοφαντίες για την Μονή μας.
 
Ο Μεθόδιος αναφερόμενος στους αγίους Παΐσιο και Πορφύριο λέει:
- για αυτούς (δηλ. τους ΓΟΧ καταληψίες) δεν είναι άγιος ο αγ. Παΐσιος
- οι "παλαιοί πατέρες" έλεγαν πως ο αγ. Παΐσιος είναι πλανεμένος
- ο αγ. Πορφύριος έψαχνε για χρυσό
- ο αγ. Παΐσιος μνημόνευε "αιρετικό" (τον επίσκοπο του Αγίου Όρους, τον Οικουμενικό Πατριάρχη), άρα δεν είναι άγιος
- θα έπρεπε να αγιοκαταταχθούν τουλάχιστον 100 χρόνια μετά το θάνατό τους