4.4.23

Δομή του Ελληνικού Στρατού αναγνωρίζει τους καταληψίες ως Εσφιγμενίτες - Αγιορείτες

Σαν να μην έφτανε η συνεχής κοροϊδία από τις αρχές της Ελληνική Πολιτείας που είναι αρμόδιες για την προστασία του Αγίου Όρους, έρχεται να προστεθεί ένα στρατιωτικό νοσοκομείο, το 424 Γ.Σ.Ν.Ε στην Θεσσαλονίκη, το οποίο στην επίσημη ιστοσελίδα του αναφέρει ως δικαιούχους νοσηλείας τους καταληψίες της Ι.Μ. Εσφιγμένου!


Αναφέρει χαρακτηριστικά η ιστοσελίδα ως δικαιούχους νοσηλείας στο στρατιωτικό νοσοκομείο μεταξύ άλλων κατηγοριών:

-Μοναχοί του Αγ. Όρους

-Μοναχοί της Ι.Μ Εσφιγμένου του Αγ. Όρους


Όταν αναφέρονται σε "μοναχούς της Ι.Μ Εσφιγμένου του Αγ. Όρους", βεβαίως δεν αναφέρονται στους κανονικούς και νόμιμους μοναχούς της Μονής μας, αλλά στους παράνομους αχειροτόνητους καταδικασμένους καταληψίες της Μονής μας.

1.4.23

Μόνιμη Πρωταπριλιά στο Άγιο Όρος


Κατά το έθος της "πρωταπριλιάς", την 1η Απριλίου κάθε έτους, διαδίδονται μεταξύ των ανθρώπων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον τύπο και τις συζητήσεις, διάφορες ψεύτικες ειδήσεις, που είναι συγκαλυμμένες με ένα περιτύλιγμα φαιδρότητας. Σκοπός είναι η πρόκληση γέλιου με ιστορίες συνήθως παράξενες, εξωφρενικές, φαιδρές και ανώδυνες.


Αν και ούτε το Άγιο Όρος ούτε και το μοναχικό σχήμα είναι κατάλληλα για πρωταπριλιάτικά αστεία, δυστυχώς στο Άγιο Όρος ζούμε μια κατάσταση μόνιμης "πρωταπριλιάς" εδώ και χρόνια.


Άτομα άσχετα με την Εκκλησία, που ποτέ δεν χειροτονήθηκαν ιερείς και μοναχοί από την Εκκλησία κάνουν κατάληψη σε έδαφος και αρχαίο κτηριακό συγκρότημα του Αγίου Όρους δίνοντας την δική τους θεατρική παράσταση περί υποτιθέμενου διωγμού κατά μιας υποτιθέμενης πίστης.

25.3.23

Το "ΝΑΙ" της Θεοτόκου

Φωτοδόχο Λαμπάδα, αναφέρει ο ποιητής την Παναγία, η οποία φώτισε τους ανθρώπους που ζούσαν στο σκοτάδι, απόμακροι του Θεού.

Σε μεγάλο σκοτάδι βρέθηκε ο  άνθρωπος μετά την έξοδο από τον παράδεισο, γιατί ζούσε μακρυά από το Φως, από την καθημερινή επικοινωνία με τον Θεό.

Το προαιώνιο σχέδιο του Θεού για την σωτηρία του ανθρώπου αποκαλύφθηκε στο πρόσωπο της Παναγίας. Η μικρή και άσημη Κόρη από την Ναζαρέτ θα γινόταν το μέσο της σωτηρίας του ανθρώπου. Θα δάνειζε την παρθενική της μήτρα για να φιλοξενήσει τον Υιό και Λόγο του Θεού. 

20.3.23

Το «ευαγγέλιο» του διαβόλου για την τραγωδία στα Τέμπη

Η πρόσφατη τραγωδία στα Τέμπη συγκλόνισε την ελληνική κοινωνία! Να χάνονται τόσοι άνθρωποι, οι περισσότεροι νέοι, με τόσο άδικο τρόπο για απαράδεκτους και εξοργιστικούς λόγους είναι κάτι που δεν χωράει ο νους!


Πολλοί συγκλονίστηκαν και "έχασαν την γη κάτω από τα πόδια τους". Έχασαν τις σταθερές και τις βεβαιότητες της ζωής τους. Γέμισαν με ανασφάλεια και αναρωτιούνται αν αυτό το κράτος μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλειά τους. Πως είναι δυνατόν να συνέβη αυτό το δυστύχημα στο υποτιθέμενα "πιο ασφαλές μέσο μεταφοράς"; Πως εμπιστευθήκαμε τις ζωές των παιδιών μας σε άτομα που τους διακατέχει η ανικανότητα και η ανευθυνότητα; Ποιες νοοτροπίες και παθογένειες μας έφτασαν σε αυτό το σημείο; Διερράγη η όποια εμπιστοσύνη της κοινωνίας είχε απομείνει προς τους θεσμούς της Πολιτείας. Ο "βασιλιάς αποδείχθηκε γυμνός".


Μπροστά στο τραγικό γεγονός αρμόζει η σιωπή και η ενδοσκόπηση. Να σκεφθούμε τι κάναμε λάθος ως κοινωνία και ως παλαιότερες γενεές, ώστε να αφήσουμε την τύχη της ζωής των παιδιών μας σε ανεπαρκείς ανθρώπους. Να συλλογιστούμε πως θα αποφευχθούν νέες χειρότερες τραγωδίες.

19.3.23

Ο ηγουμ. της Μ. Εσφιγμένου για την συνέντευξη του πρωθυπουργού στον Στ. Θεοδωράκη

«Στην Ελλάδα ζούμε!»


Αλγεινή εντύπωση προκαλεί στην αδελφότητα της Μονής Εσφιγμένου η επιλογή του Σταύρου Θεοδωράκη για να δοθεί συνέντευξη του Πρωθυπουργού της Ελληνικής Δημοκρατίας με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, στην οποία - σύμφωνα με το διαφημιστικό της εκπομπής - θα παρουσιαστεί η "αυτοκριτική" του Πρωθυπουργού!


Ο Σταύρος Θεοδωράκης είναι ο πρώτος τηλεοπτικός διδάξας για την παράνομη είσοδο στο Άγιο Όρος, την καταπάτηση των νόμων του Αγίου Όρους, την καταφρόνηση των αρχών του Αγίου Όρους και την προβολή της παράνομης κατάληψης. Αφού "άνοιξε τον δρόμο" ακολούθησαν και οι υπόλοιποι παρόμοιοι με αυτόν.


Σε παλαιότερο επεισόδιο της εκπομπής "Πρωταγωνιστές" ο Σταύρος Θεοδωράκης δηλώνει ανερυθριάστως "πήδησα την μάντρα" του Αγίου Όρους "χωρίς άδεια και χωρίς διατυπώσεις" παρουσιάζοντας δημοσίως τις δηλώσεις ενός καταληψία την ώρα που πηδούσε τον φράκτη: "μια μικρή παρατυπία, στην Ελλάδα ζούμε!".

5.3.23

Ορθοδοξία και ορθόδοξος χριστιανός

Βρισκόμαστε στην Α΄ Κυριακή των Νηστειών και η Εκκλησία μας εορτάζει τον θρίαμβο της ορθοδοξίας, με την αναστήλωση των ιερών εικόνων. 120 σκοτεινά έτη πέρασε η Εκκλησία με διωγμούς, θανατώσεις, φυλακίσεις, απάνθρωπες τιμωρίες, όσων αντιστέκονταν στην προσβολή των ιερών εικόνων. Μέσα σ' αυτά τα δύσκολα χρόνια, η Ορθοδοξία άντεξε και τελικά επικράτησε. Το Ορθόδοξο πνεύμα ήταν αυτό που έδωσε νόημα στον δύσκολο αγώνα τόσων ανθρώπων, οι οποίοι έδωσαν ακόμη και την ζωή τους για την πίστη τους.

Αυτό το πνεύμα καλούνται και  οι χριστιανοί να ακολουθήσουν,
ιδίως αυτήν την περίοδο της μεγάλης τεσσαρακοστής. Είναι το κατ’ εξοχήν στάδιο, στο οποίο ο χριστιανός εντείνει τον πνευματικό του αγώνα με την σαρανταήμερη νηστεία. Νηστεία, όμως, όχι μόνο με την αποφυγή συγκεκριμένων τροφών, αλλά και με την αποφυγή των παθών που ταλαιπωρούν εσωτερικά τον άνθρωπο  και του αλλοιώνουν τον χαρακτήρα, βγάζοντάς τον από την πορεία του.

Όπως ο κάθε αγώνας αποκτά νόημα όταν γίνεται και με τους σωστούς όρους, έτσι και ο πνευματικός αγώνας του χριστιανού, με την νηστεία, αποκτά νόημα αν γίνεται σωστά, σύμφωνα με το Ορθόδοξο πνεύμα που θέσπισαν οι πατέρες της Εκκλησίας μας.

Νηστεία για τον ορθόδοξο χριστιανό σημαίνει αγώνας, προσφορά, θυσία. Πάλη με τον εαυτό του. Μίμηση του Χριστού, ο Οποίος νήστεψε στην έρημο σαράντα ημέρες πριν ξεκινήσει επίσημα το έργο Του. Νηστεία για τους ορθοδόξους είναι η έμπρακτη απόδειξη της πίστης τους, μακρυά από φαρισαϊσμούς και κοινωνικές τυπικότητες. Ο χριστιανός δεν νηστεύει για το καλό ή για να δείξει εικόνα καλού χριστιανού. Νηστεύει γιατί πιστεύει στον Θεό, γιατί θέλει να αγωνιστεί, το νιώθει ως πνευματική ανάγκη για τον εαυτό του, παλεύει με τα πάθη του, θυσιάζεται, γιατί θέλει να έχει στην ζωή του τον Χριστό. Η έννοια της θυσίας είναι η προσφορά στον Χριστό. Προσφέρει κάτι από τον εαυτό του. Του προσφέρει τον αγώνα του, ελπίζοντας στο έλεος και την αγάπη Του, ώστε να
καταφέρει να επιτύχει στον εσωτερικό του κόσμο την “καλήν αλλοίωση”, αυτή που μεταμορφώνει τον άνθρωπο και του δίνει πνοή ζωής.

Σε έναν κόσμο,
- που δείχνει ανήμπορος να διδαχθεί από τα λάθη του και
συνεχώς τα επαναλαμβάνει, ψάχνοντας θύματα για να ρίξει τις ευθύνες και να τα σταυρώσει,
- που ο άνθρωπος αδίκησε τον εαυτό του όταν σταύρωσε τον Θεό του,
- που δεν έμαθε από την αδικία της σταύρωσης και
γιαυτό εξακολουθεί να σταυρώνει,
-που τα λόγια τελικά ακούγονται σαν ευχολόγια, χωρίς ουσία, γιατί όλοι μιλούν χωρίς την καρδιά τους, μόνο για να μιλούν,
- που δεν άφησε θέση στον Χριστό και γιαυτό αγρίεψε,
σε έναν τέτοιο κόσμο, η ζωή του χριστιανού πρέπει να είναι το φωτεινό παράδειγμα και η μαρτυρία Χριστού. Τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος που πρέπει να στολίζουν τον χριστιανό, χωρίς προσπάθεια και καλλιέργεια χάνονται. Η Εκκλησία μας δίνει ευκαιρίες για αναθέρμανση της πίστης μας. Η αγάπη, η χαρά και η
ειρήνη χωρίς προσπάθεια μετατρέπονται σε οργή, ταραχή και μίσος.


Εύχομαι το φως του Χριστού, που έλαμψε στις καρδιές και δυνάμωσε την πίστη, όλων των μαρτύρων και ομολογητών της Ορθοδοξίας μας, να λάμψει στην ζωή του κάθε ορθόδοξου χριστιανού και να διώξει κάθε σκοτάδι, που απειλεί και τον βγάζει από την πορεία του.


Καλή δύναμη για το υπόλοιπο της μεγάλης τεσσαρακοστής.

+αρχ. Βαρθολομαίος
Καθηγούμενος Ι. Μ. Εσφιγμένου