14.9.21

Ο Σταυρός του Χριστού

Τόσο αγάπησε ο Θεός τον κόσμο, ώστε έστειλε τον Μονογενή Υιό και Λόγο Του να θυσιασθεί για την σωτηρία των ανθρώπων.

Ανέβηκε ο Χριστός στον Σταυρό για να σηκώσει επάνω Του την αμαρτία του κόσμου, αγιάζοντας με το τίμιο Αίμα Του τα πάντα.

Το ξύλο της τιμωρίας έγινε σύμβολο αγάπης και θυσίας.
Το ξύλο του θανάτου έγινε Ξύλο Ζωής.
Το ξύλο του Σταυρού έγινε τρόπαιο νίκης κατά του διαβόλου.
Το ξύλο της ατιμίας έγινε Τίμιο Ξύλο.
Το σύμβολο της καταδίκης έγινε σύμβολο Ειρήνης.

Η χάρη του Σταυρού αγκάλιασε τον κόσμο, δείχνοντας την οδό της σωτηρίας. Ο Χριστός μας καλεί να απαρνηθούμε τον κακό εαυτό μας, να σηκώσουμε τον Σταυρό μας και να Τον ακολουθήσουμε. Το βάρος του Σταυρού είναι ζυγισμένο στα μέτρα του καθενός, ώστε να αντέχει, όσο και δυσβάσταχτο να φαίνεται.

Η αγάπη του Θεού προβάλλει επιβλητικά μέσω του Σταυρού. Ο Σταυρός του Χριστού είναι το στήριγμα, η δόξα και το καύχημα των Χριστιανών.
Δίχως Σταυρό δεν υπάρχει Ανάσταση.

Χρόνια πολλά και ευλογημένα.
Η χάρη του Σταυρού ας σκεπάσει την ζωή μας.

+αρχ. Βαρθολομαίος
Καθηγούμενος Ι. Μονής Εσφιγμένου


30.8.21

Καταγγελία Ι.Μ. Εσφιγμένου

29/8/2021

Η Ιερά Μονή Εσφιγμένου καταγγέλλει για πολλοστή φορά την παράνομη χρήση του ονόματός της από άτομα, με τα οποία δεν σχετίζεται, σε αντιεμβολιαστικό συλλαλητήριο στην Αθήνα την Κυριακή 29 Αυγούστου, αλλά και την συνεχιζόμενη απραξία της πολιτείας για το χρονίζον αυτό πρόβλημα.

Ως διοίκηση της Ιερά Μονής Εσφιγμένου γινόμαστε αποδέκτες μηνύσεων και επωνύμων καταγγελιών για διασπορά ψευδών ειδήσεων και επικινδύνων θέσεων για την δημόσια υγεία. Καλούμαστε από τις αρχές της έννομης τάξης να απολογηθούμε ενώπιον τους για ενέργειες τρίτων, οι οποίες προέρχονται από την παράνομη παρουσία εξωεκκλησιαστικών καταληψιών εντός Αγίου Όρους, πρόβλημα το οποίο οι ίδιες αρχές στην ουσία αποφεύγουν να επιλύσουν, παρά τις συνεχείς εκκλήσεις της αγιορείτικης κοινότητας!

Οι θέσεις που ακούστηκαν στο συλλαλητήριο της παραφροσύνης ουδεμία σχέση έχουν με την μονή μας. Εκφράζονται από άτομα, τα οποία αυτοπροβάλλονται ψευδώς ως δήθεν μέλη της αδελφότητάς μας, ενώ απεναντίας είναι παράνομοι καταληψίες κτηρίων της μονής μας.

Αυτά τα άτομα δεν είναι Αγιορείτες, ούτε Εσφιγμενίτες, δεν ανήκουν καν στην ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά ταυτίζονται με το θρησκευτικό νομικό πρόσωπο «Εκκλησία Γ.Ο.Χ. Ελλάδος». Καπηλεύονται το όνομα του Αγίου Όρους και της μονής μας και παρέχουν δήθεν «πνευματικό άλλοθι» στην άρνηση του εμβολιασμού.

Η συνεχής δημόσια παρουσία ατόμων με φανατικές και μισαλλόδοξες ιδέες, που παρουσιάζονται ψευδώς σαν μοναχοί Αγιορείτες και Εσφιγμενίτες, παρασύρει ανθρώπους σε εσφαλμένα συμπεράσματα και αποτελεί δυσφήμιση για την ορθόδοξη Εκκλησία, το Άγιο Όρος και την μονή μας.

Η Ιερά Μονή Εσφιγμένου καλεί για ακόμη μία φορά την Ελληνική Πολιτεία να πράξει το αυτονόητο καθήκον της για να τερματιστεί η κατάληψη του κεντρικού κτηρίου της μονής μας, και η καπηλεία του ονόματός της, όπως οφείλει, ως προστάτης της τάξης του Αγίου Όρους.

Η δημόσια επεφρασμένη ανησυχία οργάνων της πολιτείας για το ποιόν σημαντικού μέρους των αντιεμβολιαστών στην Ελλάδα και για τις αιτίες που οδηγούν σε αυτά τα φαινόμενα περιττεύει, όταν την ίδια στιγμή η πολιτεία υποθάλπει με την απραξία της μια από τις παράνομες «πνευματικές μήτρες» του σκοταδισμού σε έδαφος που ανήκει στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία.

Φτάνει πια!

+Αρχ. Βαρθολομαίος
Καθηγούμενος Ι.Μ. Εσφιγμένου

23.8.21

Θαρσεῖτε, ἐγώ εἰμι· μὴ φοβεῖσθε!

Μεγάλη θαλασσοταραχή επικρατεί στην λίμνη της Τιβεριάδος, τα κύματα αγριεμένα, έτοιμα να κατασπαράξουν το πλοίο στο οποίο επέβαιναν οι μαθητές. Ο φόβος του πνιγμού ορατός, η απελπισία έχει κυριεύσει τις ψυχές τους. Τίποτα πλέον δεν τους σώζει.


Αυτόν τον φόβο έρχεται να τον αυξήσει και να τον μετατρέψει σε τρόμο η θέα μιας ανθρώπινης φιγούρας, να περπατά επάνω στα μανιασμένα κύματα. Ο τρόμος, μαζί με τον πανικό που επικρατούσε, έκανε τους μαθητές να φωνάξουν δυνατά, νόμιζαν ότι έβλεπαν φάντασμα.


Οι καρδιές όλων χτυπούν έντρομα, κινδυνεύουν να σπάσουν από την ένταση.

Τότε μέσα στην ταραχή, το σκοτάδι και τον πανικό ακούστηκε μια γλυκιά, γαλήνια, γνώριμη φωνή: «Θαρσεῖτε, ἐγώ εἰμι· μὴ φοβεῖσθε». 

15.8.21

Η ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

Το καλοκαίρι έφτασε πάλι, με την ανεμελιά, την ξεκούραση, τις αμέτρητες γιορτές και τα πανηγύρια του. Μα απ' όλες τις χαρές δεσπόζει μια γιορτή, το Πάσχα του καλοκαιριού, η Κοίμηση της Παναγίας. 


Ξαπλωμένη η Παναγία στο νεκρικό Της κρεβάτι μας καλεί όλους να Την περικυκλώσουμε, να πάμε κοντά Της, να Την δούμε, να μας δει δίπλα Της, να μας ευχηθεί, να μας σκεπάσει.

1.8.21

ΣΕ ΣΕΝΑ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΟΥ

Σύννεφα βλέπω να σκιάζουν παντού γύρω μου. Το βλέμμα μου, όπου και να το γυρίσω αντικρίζει πόνο, θλίψη, απελπισία, οργή... 
Τα αυτιά μου έχουν γεμίσει με τον ήχο που προκαλεί ο φόβος, η ανησυχία και η αβεβαιότητα, ταραγμένες φωνές ανθρώπων σε απόγνωση.
Η σκέψη αμέσως αναζητά κάπου να ακουμπήσει, κάπου να ηρεμήσει και να αναπαυθεί.

Τα χείλη τότε αμέσως ψάλλουν: 
"Και πού λοιπόν,
άλλην ευρήσω αντίληψιν;
πού προσφύγω;
πού δε και σωθήσομαι;
τίνα θερμήν έξω βοηθόν,
θλίψεσι του βίου και ζάλαις οίμοι κλονούμενος;
Εις Σε μόνην ελπίζω, και θαρρώ και καυχώμαι,
και προστρέχω τη σκέπη σου, σώσον με."

27.7.21

Στον άγιο Παντελεήμονα ή στον σαμάνο;

Ο άγιος Παντελεήμονας ήταν γιατρός. Θεράπευε τους ανθρώπους με ό,τι καλύτερο είχε, με τα πιο σύγχρονα φάρμακα της εποχής του, όπως και πολλοί άλλοι άγιοι ιατροί της πίστης μας.


Ήδη στα χρόνια της Παλαιάς Διαθήκης το βιβλίο της Σοφίας Σειράχ γράφει:

«Τίμα ἰατρὸν πρὸς τὰς χρείας αὐτοῦ τιμαῖς αὐτοῦ, καὶ γὰρ αὐτὸν ἔκτισε Κύριος· παρὰ γὰρ ῾Υψίστου ἐστὶν ἴασις, καὶ παρὰ βασιλέως λήψεται δόμα. ἐπιστήμη ἰατροῦ ἀνυψώσει κεφαλὴν αὐτοῦ, καὶ ἔναντι μεγιστάνων θαυμασθήσεται. Κύριος ἔκτισεν ἐκ γῆς φάρμακα, καὶ ἀνὴρ φρόνιμος οὐ προσοχθιεῖ αὐτοῖς. οὐκ ἀπὸ ξύλου ἐγλυκάνθη ὕδωρ εἰς τὸ γνωσθῆναι τὴν ἰσχὺν αὐτοῦ; καὶ αὐτὸς ἔδωκεν ἀνθρώποις ἐπιστήμην ἐνδοξάζεσθαι ἐν τοῖς θαυμα­σίοις αὐτοῦ».


Στην σημερινή εποχή, δυστυχώς παρ' όλα τα πλείστα δώρα, που μας έχει δώσει ο Θεός, πολλοί συνάνθρωποί μας απορρίπτουν μανιωδώς την ιατρική επιστήμη. Πιστεύουν όσους χαϊδεύουν τα πάθη τους και συμφωνούν με τις πιο άφρονες απόψεις τους.