25 Σεπτεμβρίου 2013

Ακόμη μια τελεσίδικη καταδίκη για τους καταληψίες

Σήμερα το Τριμελές Εφετείο Θεσσαλονίκης κατεδίκασε τελεσίδικα τους καταληψίες του Κονακίου της Μονής μας για τις βαρειές σωματικές βλάβες που είχαν προκαλέσει σε μέλη της διοίκησης της Μονής αλλά και για τα όπλα που είχαν και χρησιμοποίησαν.

Αυτή είναι η 28η περίπτωση απόφασης/πράξης στη μακρά σειρά που σχηματίστηκε μέχρι σήμερα σε βάρος της κατάληψης.

Δεν θα διερωτηθούμε αν η Πολιτεία θα συναισθανθεί έστω τώρα το πρόβλημα. Το ερώτημα τίθεται από μόνο του.

Οι πρόσφατες εξελίξεις, δηλ. η ρίψη μολότωφ από τους καταληψίες κατά αστυνομικών και δικαστικού επιμελητή και η παρά ταύτα εντυπωσιακή αδράνεια του κράτους αλλά και κάποια δημοσιεύματα, έδειξαν ένα πράγμα: ότι υπάρχει ένα παρακράτος που εμποδίζει το κράτος.

Η Ιερά Μονή Εσφιγμένου διαβεβαιώνει ότι δεν πτοείται από το παρακράτος, αλλά αντιθέτως ενδυναμούται. Κάποια στιγμή το κράτος θα αποδειχθεί ισχυρότερο. Άλλωστε η αναφορά μας είναι στο Θεό και την Παναγία. Από εκεί αντλούμε υπομονή και κουράγιο.

28 Αυγούστου 2013

Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Άγιον Όρος


Η Eορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Άγιον Όρος
Ο Μητροπολίτης Καρθαγένης Αλέξιος
στο αντιπροσωπείο της Μονής Εσφιγμένου
15 Αυγούστου 2013


29 Ιουλίου 2013

Ανακοίνωση της Μονής Εσφιγμένου για την επίθεση με μολότωφ και εκρηκτικό μηχανισμό στις Καρυές


Οι Καρυές του Αγίου Όρους σήμερα, 29.7.13, έζησαν επίθεση με εκρηκτικά και μολότωφ. Εκατό μέτρα από τον πανίερο ναό του Πρωτάτου καί την Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους οι καταληψίες των κτηρίων της Μονής μας αρνήθηκαν την παράδοση του κατειλημμένου τμήματος του Αντιπροσωπείου των Καρυών σε δικαστικό επιμελητή που ήλθε να εκτελέσει τελεσίδικη δικαστική απόφαση ασφαλιστικών μέτρων και του έριξαν τρείς μολότωφ και έναν εκρηκτικό μηχανισμό.
Η μέρα πέρασε αναμένοντας αστυνομικές ενισχύσεις οι οποίες τελικά ίσως και να μην επαρκούν για την απλή φύλαξή μας.

28 Ιουλίου 2013

Περί των ψευδομαρτύρων ζηλωτών

“Τρείς σταυρούς επήξατο εν Γολγοθά ο Πιλάτος· δύο τοις ληστεύσασι και ένα του Ζωοδότου”. Ο ένας (τού Ζωοδότου) είναι ο Σταυρός της αγάπης, ο άλλος της μετανοίας και ο τρίτος του θράσους.

Την εποχή της Παλαιάς Διαθήκης η ανώτερη αρετή ήταν η τήρηση του νόμου. Η μεγαλύτερη δε υποκρισία, ήταν η υποκρισία της δήθεν τηρήσεώς του. Η υποκρισία είναι η μεγαλύτερη ασθένεια, αν λάβουμε υπ’ όψη μας την στάση του Κυρίου απέναντι στους υποκριτές. Βλέπουμε, δηλαδή, τον Χριστό να αντιμετωπίζη με ευσπλαχνία τους αμαρτωλούς, και αντίθετα δείχνει μεγάλη αυστηρότητα στους υποκριτές - φαρισαίους. Και για μεν τους πρώτους είπε: ήλθα για να σώσω το απολωλός, για δε τους υποκριτές εξεστόμισε τα φοβερά ουαί.

Στις ημέρες μας, εποχή, ιστορικώς, της Κ.Δ., κατά την οποία δεσπόζει ο Σταυρός και η Ανάσταση του Κυρίου, μεγίστη δε εντολή είναι η αγάπη και ύψιστο δείγμα της αγάπης το μαρτύριο - θυσία, στην εποχή μας, λοιπόν, η μεγαλύτερη υποκρισία είναι η υποκρισία ότι είναι κανείς σταυρωμένος ή μάρτυρας ή διωκόμενος.

Δηλαδή, παρατηρείται το φαινόμενο να εντάσσουμε το μαρτύριο και την θυσία στην προοπτική της ανθρωπαρέσκειας, πράγμα μεν ανόητο, ολέθριο δε για τις ψυχές των ανθρώπων.


Το κείμενο της Ιεράς Κοινότητος του Αγίου Όρους

Την αφορμή για τις σκέψεις αυτές μας έδωσε ένα πρόσφατο κείμενο της Κοινότητος του Αγίου Όρους. Αναφέρομαι στο φυλλάδιο με τίτλο “Η αλήθεια για την υπόθεση των κατεχόντων την Ιερά Μονή Εσφιγμένου” (Καρυές, Φεβρουάριος 2003). Στο αγιορείτικο αυτό κείμενο περιέχονται διαπιστώσεις που περιγράφουν όχι μόνον το συγκεκριμένο πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν, αλλά και άλλα παρόμοια που καταταλαιπωρούν την Εκκλησία μας.