27.9.20

Η αγάπη στην ζωή μας

Σε μια εποχή που κυριαρχεί η απελπισία, η θλίψη, η αβεβαιότητα, καλούμαστε να βρούμε και να δώσουμε λύσεις.

Ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος, ο Απόστολος  της αγάπης, μας δίνει την απάντηση.

Μας μιλάει ο επιστήθιος φίλος, ο ηγαπημένος, αυτός που ακούμπησε στο στήθος του Διδασκάλου και άκουσε την καρδιά Του.

Μας καλεί να βάλουμε τον Θεό στην ζωή μας, να αγαπήσουμε, για να γνωρίσουμε τον Θεό, γιατί "ο Θεός αγάπη εστί".

2.9.20

Tα όρια της αγάπης

- Γέροντα, υπάρχουν όρια στην αγάπη;

Με την λέξη «όρια» εννοούμε κάτι που έχει αρχή και τέλος. Οριοθετούμε μια περιοχή, μια κατάσταση, μια σχέση.

Στην αγάπη όμως δεν υπάρχει οριοθέτηση, γιατί αγάπη είναι ο Άναρχος Θεός, χωρις αρχή και τέλος.


- Τι είναι αγάπη;

Αγάπη είναι η θυσία. Αγάπη είναι η υπέρβαση του εαυτού μας για να προσεγγίσουμε τον πλησίον. Αγάπη είναι τρόπος ζωής. Αγάπη είναι να συγχωρείς. Αγάπη είναι να δημιουργείς. Αγάπη είναι να χαίρεσαι και να προκαλείς χαρά. Αγάπη είναι να δίνεις και να δίνεσαι. Αγάπη είναι η προσπάθεια επικοινωνίας. Αγάπη είναι η παρουσία του Θεού στην ζωή μας.  Αγάπη είναι ο Θεός!

Όταν νιώθεις πραγματικά την αγάπη, τότε καταλαβαίνεις ότι δεν υπάρχουν όρια.

Πέλαγος ανεξάντλητο η αγάπη!

27.8.20

Αχτίδα φωτός

«Τα νέφη, των λυπηρών εκάλυψαν, 

την αθλίαν μου ψυχήν και καρδίαν, 

και σκοτασμόν εμποιούσι μοι Κόρη,

αλλ' η γεννήσασα φως το απρόσιτον, 

απέλασον ταύτα μακράν, 

τη εμπνεύσει της θείας πρεσβείας σου.»

(τροπάριο της μεγάλης παράκλησης)


Τα λυπηρά γεγονότα έχουν σαν νέφος κατακλύσει την ζωή μας.

Η μία λύπη διαδέχεται την άλλη.

Λύπη για την σχέση στο ζευγάρι, λύπη για την σχέση στην οικογένεια, λύπη για την οικονομική κατάσταση, λύπη για τα ψυχολογικά μας, λύπη... λύπη... λύπη παντού!

Αυτό το πυκνό σύννεφο λύπης, που μας έχει σκεπάσει, έχει αλλοιώσει την διάθεση και τον χαρακτήρα μας.

Σε κάθε λυπηρό γεγονός, που προκύπτει, μικρό ή μεγάλο, η σκέψη για προσπάθεια είναι σχεδόν ανύπαρκτη.


Όταν η καρδιά έχει «πνιγεί» από τα σύννεφα της λύπης, έχει χάσει κάθε διάθεση για προσπάθεια, για αγώνα, για ζωή. Όλα γύρω έχουν μαυρίσει. Σκοτάδι επικρατεί στην ψυχή μας. Η απελπισία κυριαρχεί, αρχίζουν να καλλιεργούνται τα πάθη, που δηλητηριάζουν την ψυχή, η αδιαφορία, η εμπάθεια, το μίσος, ο διχασμός.

21.8.20

Ο φόβος

- Γέροντα, τι είναι ο φόβος;

Ο φόβος είναι μια κατάσταση στην ζωή του ανθρώπου, που προκαλείται από την απουσία του Χριστού από την ζωή του.


- Εμείς οι χριστιανοί γιατί φοβόμαστε;

Ο φόβος που καταλαμβάνει τους χριστιανούς είναι μια αποκάλυψη. Δηλαδή, η πίστη του χριστιανού είναι ελλιπής και φανερώνει την έλλειψη εμπιστοσύνης στο θέλημα του Θεού.

Όπως το παιδί κυριεύεται από τον φόβο όταν νιώσει την απουσία του πατέρα του, έτσι και ο χριστιανός, όταν τρομοκρατείται και φοβάται, φανερώνει την απουσία του Θεού από την ζωή του.

15.8.20

Δεκαπενταύγουστος

Δεκαπενταύγουστος...

Χαρμόσυνα ηχούν οι καμπάνες, καλώντας όλους να χαρούν και να προσέλθουν στο πανηγύρι και την χαρά.

Μα, για ποια χαρά μας καλούν; Για ποιο πανηγύρι; Μέσα στον ναό είναι στολισμένο με άνθη το νεκροκρέβατο και επάνω του το σώμα της Παναγιάς.


Πώς είναι δυνατόν να είναι πανηγύρι ο θάνατος;

Πώς είναι δυνατόν Αυτή που έφερε στα σπλάχνα της την Ζωή να κείτεται χωρίς πνοή, ανάμεσά μας;

Πώς είναι δυνατόν να χαιρόμαστε τον θάνατο της Μάνας;

12.8.20

Η μάσκα του φαρισαίου και η μάσκα του xριστιανού

Ο φαρισαίος κάθε πρωί που ξυπνάει φοράει την αόρατη μάσκα του αγωνιστή της πίστης, κατηγορεί και βρίζει τους πάντες, τρέφει το πάθος του και από την πολλή «πίστη» του, αρχίζει να δημιουργεί δική του πίστη, η οποία δεν έχει καμιά σχέση με την πίστη της Εκκλησίας. Δημιουργεί νέα δόγματα από τη φαντασία του και λειτουργεί ως άλλος Ιούδας. Και ενώ ξεκάθαρα στηλιτεύεται ο φαρισαϊσμός από τον Χριστό, ο φαρισαίος, όντας μέσα στο σκότος και ξένος προς τον Χριστό, δεν μπορεί να αναγνωρίσει πως ο Χριστός μιλά για τον ίδιο!


Αντιθέτως, η μάσκα του πραγματικού χριστιανού είναι ορατή, φτιαγμένη από διάφορα υλικά. Ο χριστιανός φοράει την μάσκα του, για ένα προσωρινό διάστημα, όσο χρειαστεί, ακολουθώντας την εντολή του Χριστού να προστατεύει την υγεία, την δική του και του πλησίον του. Δεν ακολουθεί ούτε αυτοκτονικές, ούτε δολοφονικές συμπεριφορές, οι οποίες είναι καταδικαστέες από την Εκκλησία. Δεν δημιουργεί από μόνος του δόγματα, δεν αυτονομείται από τα δόγματα της Εκκλησίας, δεν εκπειράζει τον Κύριο με σκοπό να επιβληθεί στο πλησίον του. Γνωρίζει καλά πως ο Θεός αντιτάσσεται στους υπερήφανους.