10.3.19

Σαρακοστή

Βρισκόμαστε προ των πυλών της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Αρχίζει η περίοδος, που η Εκκλησία μας καλεί κάθε πιστό, ελεύθερα, να προετοιμαστεί για την μεγάλη εορτή του Πάσχα.

Η προετοιμασία είναι αγώνας και προσπάθεια προσωπική. Η περίοδος της νηστείας δεν είναι περίοδος στέρησης μόνο κάποιων φαγητών. Είναι περίοδος ελέγχου του εαυτού μας στο τι θα φάμε, τι θα πούμε, τι θα ακούσουμε, τι θα σκεφθούμε. Γυμνάζουμε, δηλαδή, τον εαυτό μας, ώστε να τον ελέγχουμε, διαχειριζόμενοι κάθε ερεθισμό που δεχόμαστε, καθορίζοντας εμείς την ζωή μας σύμφωνα με τις επιθυμίες μας, χωρίς να παρασυρόμαστε.

3.3.19

Η μέλλουσα κρίση

«῞Οταν δὲ ἔλθῃ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐν τῇ δόξῃ αὐτοῦ καὶ πάντες οἱ ἅγιοι ἄγγελοι μετ᾿ αὐτοῦ, τότε καθίσει ἐπὶ θρόνου δόξης αὐτοῦ, καὶ συναχθήσεται ἔμπροσθεν αὐτοῦ πάντα τὰ ἔθνη, καὶ ἀφοριεῖ αὐτοὺς ἀπ᾿ ἀλλήλων ὥσπερ ὁ ποιμὴν ἀφορίζει τὰ πρόβατα ἀπὸ τῶν ἐρίφων. Καὶ στήσει τὰ μὲν πρόβατα ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ, τὰ δὲ ἐρίφια ἐξ εὐωνύμων.» (Ματθ. κε' 31-33)

Κυριακή των Απόκρεω και το ευαγγελικό ανάγνωσμα ξεκινά με μια συγκλονιστική εικόνα, η οποία, όταν την φέρουμε στον νου μας, μας καθηλώνει. Ποιος μπορεί να μείνει ανεπηρέαστος, σχηματίζοντας την εικόνα της μέλλουσας κρίσης, με τον Χριστό ως Δίκαιο Κριτή να κάθεται στον θρόνο της δόξης Του, πλαισιούμενος από τους αγίους Αγγέλους! Εμπρός στον Χριστό μαζεμένα όλα τα έθνη των ανθρώπων, όλοι εμείς που περάσαμε από αυτήν την ζωή, περιμένοντας την δίκαιη κρίση Του, ώστε να μας χωρίσει σύμφωνα με τις πράξεις μας, όπως ο βοσκός τα πρόβατα από τα ερίφια, τους μεν στα δεξιά Του, γευόμενοι του παραδείσου, τους δε στα αριστερά Του, γευόμενοι της κολάσεως.

2.3.19

Ψυχοσάββατο

Σήμερα ψυχοσάββατο προσευχηθήκαμε στον Πανάγαθο Θεό για όλες τις ψυχές που έφυγαν από την επίγεια ζωή και αναμένουν την μέλλουσα Κρίση Του.

Ευχηθήκαμε για όσους εδώ, στην επίγεια ζωή, προσπάθησαν να  αγαπήσουν, να αναπαύσουν, να καθοδηγήσουν, να προστατεύσουν, να δώσουν χαρά, να τους αναπαύσει ο Θεός χαρίζοντάς τους την αγάπη Του και την χαρά του παραδείσου.

27.2.19

Η πραγματικότητα για την υποτιθέμενη δίωξη των καταληψιών του κεντρικού κτηρίου της Μονής Εσφιγμένου

Το κεντρικό κτήριο της Μονής Εσφιγμένου τελεί υπό κατάληψη από ομάδα ΓΟΧ («γνησίων ορθοδόξων χριστιανών» - παλαιοημερολογιτών), ανθρώπων που δεν έχουν καμία σχέση με την Μία Αγία Αποστολική και Καθολική Εκκλησία του Συμβόλου της Πίστεως, μέλη της οποίας είναι οι Αγιορείτες, η πλειοψηφία του ελληνικού λαού και τα πατριαρχεία και οι τοπικές Εκκλησίες σε όλον τον κόσμο.

Ο λόγος για τον οποίο οι καταληψίες καλούνται να αποχωρήσουν από το Άγιο Όρος δεν είναι κάποια διαφωνία σε πνευματικά θέματα με τον Οικουμενικό Πατριάρχη, όπως ισχυρίζονται, αλλά το ότι δεν έχουν καμία σχέση με την κανονική Ορθοδοξία και το Άγιο Όρος, καθώς ανήκουν σε ξεχωριστή θρησκευτική κοινότητα (ΓΟΧ-παλαιοημερολογίτες). Στο Άγιο Όρος μπορούν να μονάσουν, όπως είναι εύλογο και ορίζει ο συνταγματικά κατοχυρωμένος Καταστατικός Χάρτης του Αγίου Όρους, μόνο ορθόδοξοι μοναχοί και όχι μοναχοί από άλλες θρησκείες, δόγματα ή θρησκευτικές κοινότητες.

Ενώ, λοιπόν, οι καταληψίες θα έπρεπε να αποχωρήσουν ειρηνικά από το Άγιο Όρος και να διαμείνουν σε κάποιο «μοναστήρι» των ΓΟΧ-παλαιοημερολογιτών εκτός Αγίου Όρους, παραμένουν στο κατειλημμένο κεντρικό κτήριο της μονής Εσφιγμένου εκμεταλλευόμενοι το όνομα του Αγίου Όρους, αποσκοπώντας σε κύρος, δημοσιότητα και προβολή. Προσπαθούν να διατηρήσουν την κατάληψη χρησιμοποιώντας απειλές, βία και προπαγάνδα.

Ένα βασικό στοιχείο της προπαγάνδας τους για αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης είναι η προσπάθειά τους να φανούν ως δήθεν θύματα «στυγνής δίωξης» και «καταπάτησης ανθρωπίνων δικαιωμάτων», ως δήθεν «πολιορκημένοι» με στερήσεις σε τρόφιμα, φάρμακα, ιατρική περίθαλψη κλπ.

Η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική: