18/11/2022

Εκστρατεία "αγιοποίησης" του εν ζωή αρχηγού της κατάληψης της Μονής Εσφιγμένου

Την στιγμή που ο αρχηγός της κατάληψης του κεντρικού κτηρίου της Μονής Εσφιγμένου υβρίζει και αμφισβητεί την αγιοκατατάξη του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου και του Αγίου Πορφυρίου, διότι κατά τον ίδιον πρέπει να περάσουν 100 χρόνια για την αναγνώριση της αγιότητας ενός προσώπου, το δίκτυο υποστήριξης (media και ιστοσελίδες) της κατάληψης προωθεί την εν ζωή "αγιοποίηση" του ιδίου!

 

Oι καταληψίες εκμεταλλευόμενοι το κλίμα θαυματολαγνείας που επικρατεί τελευταία, αποφάσισαν να το χρησιμοποιήσουν για να διαφημίσουν το "δίκαιον" της κατάληψής τους! 

Έτσι, λοιπόν, επιστράτευσαν μία γυναίκα να βγει να μιλήσει σε φιλορωσικό ραδιοφωνικό σταθμό που υποστηρίζει την κατάληψη, η οποία, ενώ - κατά την μαρτυρία της - ήταν διασωληνωμένη στην εντατική, "είδε" τον αρχηγό της κατάληψης μαζί με την Παναγία να παρακαλούν τον Χριστό και ξαφνικά έγινε καλά στην υγεία της.

 

Σύμφωνα με την μαρτυρία της γυναίκας η ίδια είχε αρρωστήσει από κορωνοϊό. Προσπάθησε να το αντιμετωπίσει με αντιβιοτικά και κατέληξε διασωληνωμένη στο νοσοκομείο. Ήταν από τις περιπτώσεις που επέζησαν μετά την διασωλήνωση (που σημαίνει βαριά νόσηση), ίσως και λόγω του σχετικώς νεαρού της ηλικίας της.

 

Καθώς αναφέρει τον αρχηγό της κατάληψης ως "γέροντά" της, εύλογο είναι να συμπεράνει κανείς πως ακολούθησε την προπαγάνδα του εναντίον του εμβολιασμού και για αυτό ταλαιπωρήθηκε πολύ βάζοντας σε ρίσκο την ίδια της την ζωή και κινδυνεύοντας να αφήσει ορφανά τα παιδιά της! Άλλωστε μίλησε σε ραδιοφωνικό σταθμό με σαφή αντιεμβολιαστική θέση, σταθμό τον οποίο αποκάλεσε πως είναι ένα "θαύμα".

 

Όταν πριν ένα χρόνο ο αρχηγός της κατάληψης αναφέρονταν στις επιπτώσεις τους κορωνοϊού μέσα στη κατάληψη, είπε πως πέθαναν ορισμένοι από τους υποτακτικούς του σε νοσοκομεία, αφού πήγαν σε αυτά ανεμβολίαστοι όντες την τελευταία στιγμή. Με την λογική λοιπόν του θαυματουργικού αφηγήματος, για αυτούς ίσως δεν έκανε προσευχή. Για αυτούς είπε πως έφταιγαν τα νοσοκομεία.

 

Έτσι λοιπόν, κατά την "καταληψιακή θεωρία", από όσους που παρασύρθηκαν να μην εμβολιαστούν, όσοι πέθαναν, φταίνε τα νοσοκομεία. Όσοι την γλύτωσαν, γλύτωσαν λόγω των προσευχών του αρχηγού της κατάληψης, καθώς "στέκεται στα δεξιά της Παναγίας".

 

Το συμπέρασμα που αφήνει να εννοηθεί αυτό το αφήγημα είναι απλό. Εφόσον αυτή η γυναίκα "είδε" τον αρχηγό της κατάληψης, όσο ήταν διασωληνωμένη και κατόπιν υγίαινε, οι καταληψίες είναι "άγιοι" άνθρωποι, οι προσευχές τους ακούγονται από την Παναγία, "στέκονται στα δεξιά της Παναγίας" και συνεπώς άνθρωποι που δεν είναι μέλη της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και υβρίζουν τους Αγίους της δικαιούνται να λυμαίνονται τα μοναστήρια της. Όλα τα εγκλήματά τους δικαιολογούνται. Αντιθέτως, οι νόμιμοι κάτοχοι της Μονής δεν έχουν θέση στο Άγιο Όρος, καθώς τους κατηγορούν για φιλοχρήματους και πονηρούς.

 

Βλέπουμε επίσης το παράδοξο, ο ασθενής να αγιοποιεί αυτόν, του οποίου οι θεωρίες οδηγούν σε ασθένεια. Μη ξεχνάμε άλλωστε τις επιπτώσεις σε ορισμένους ανθρώπους μετά την νόσηση από κορωνοϊό (post-covid/long-covid) που αφήνει νευρολογικά και ψυχιατρικά προβλήματα.

 

Σεβόμενοι την δοκιμασία που πέρασε η γυναίκη στο βίντεο, αν όντως είδε το όνειρο που περιγράφει, καταλαβαίνει εύκολα ο κάθε ευσεβής χριστιανός από τί είδους πνεύμα προήλθε το όνειρο αυτό. Ένα όνειρο που "αγιοποιεί" κάποιον που δεν ανήκει στην ορθόδοξη Εκκλησία και υβρίζει τους Αγίους της.



ΥΓ:
Ο ραδιοφωνικός παραγωγός Στέφανος Δαμιανίδης επικοινώνησε με την μονή μας και ζήτησε να μεταδοθεί ολόκληρο το απόσπασμα της εκπομπής του, που αναφέρεται στο "θαύμα που έγινε" χάρη στις "προσευχές" του αρχηγού της κατάληψης, ο οποίος "στεκόταν δίπλα στην Παναγία" στο όνειρο της επιβιώσασας από κορωνοϊό γυναίκας.
 
Ενοχλήθηκε από την συντετμημένη εκδοχή, που παρουσιάσαμε χάριν ευκολίας παρακολούθησης με τα πιο σημαντικά σημεία, διότι πιστεύει πως αλλοιώνεται το νόημα της συνέντευξης καθώς -κατά τον ίδιο- δεν στόχευε στην "αγιοποίηση" του αρχηγού της κατάληψης και "γέροντος" της ασθενούσης.
 
Ίσως να πιστεύει πως η παράλειψη φράσεων, όπως "τα θαύματα τα κάνει Ένας", "ο γέροντας δεν θέλει να τα λέμε αυτά από πλήρη ταπείνωση" και λοιπής αργολογίας, ήταν ουσιώδης για να γίνει κατανοητό το νόημα.
 
Ίσως να πιστεύει πως φράσεις όπως:
"η Παναγία αγαπά τον γέροντα, τον έχει πάντα εκ δεξιών της",
"δι' ευχών του γέροντα μας έγινε το θέλημα της Παναγίας",
"έχει μεγάλη παρρησία στην Παναγία μας, τον αγαπάει πάρα πολύ"
δεν τείνουν να κτίσουν ένα "άγιο προφίλ" για τον αρχηγό της κατάληψης,
καθώς περιγράφουν καταστάσεις που αποδίδονται σε αγίους ανθρώπους.
 
Ίσως να πιστεύει πως το τελικό συμπέρασμα για παραμονή των καταληψιών στο Άγιο Όρος, επειδή αυτοί "προσεύχονται για όλο το κόσμο", δεν δείχνει την ξεκάθαρη στόχευση της "συνέντευξης" αυτής ιδιαίτερα στις τρέχουσες περιστάσεις.
Ίσως να πιστεύει πως αν οι καταληψίες μετακομίσουν σε ΓΟΧικό μοναστήρι, παρά να κλέβουν μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας, θα εξασθενίσει η δύναμης της "προσευχής" τους, ωσάν και οι πέτρες του Αγίου Όρους δίνουν με μαγικό τρόπο πνευματικές ιδιότητες σε όποιον μετοικεί σε αυτό.
 
Ενώ λένε "ο γέροντας δεν θέλει να τα λέμε αυτά από πλήρη ταπείνωση", την ίδια στιγμή το βίντεο έχει διαδοθεί από όλες τις ιστοσελίδες της κατάληψης που έχουν πλαστογραφήσει το όνομα της Μονής μας. Ο "ταπεινός γέροντας" που κάθε βδομάδα βγαίνει σε κανάλια και σταθμούς για να υβρίσει την Εκκλησία και τους ανθρώπους της διαδίδοντας ταυτόχρονα καταφανείς ψευδείς ειδήσεις.
Αγνοεί προφανώς πως σύμφωνα με τις διδαχές της Εκκλησίας το να νομίζει ένας άνθρωπος πως βίωσε ένα θαύμα, αυτό δεν αποτελεί και πιστοποίηση αυθεντικότητας του θαύματος.
 
Αγνοεί προφανώς πως και στις περιπτώσεις που γίνονται παράδοξα γεγονότα, "θαύματα" κάνει και ο διάβολος.
Αγνοεί προφανώς πως, σύμφωνα με τις Γραφές, ακόμα και ο Αντίχριστος θα κάνει "θαύματα" για να παρασυρθούν οι "εκλεκτοί".
Αγνοεί προφανώς το γεροντικό του Αγίου Όρους, στο οποίο αναφέρεται ιστορία μοναχού ο οποίος νόμιζε ότι είδε σε όραμα την "Παναγία", αλλά στην ουσία είδε τον διάβολο μεταμορφωμένο σε Παναγία, να τον καλεί να "έρθει προς αυτήν" με αποτέλεσμα να πέσει στο γκρεμό.
Αγνοεί προφανώς πως ο ίδιος Άγιος Παΐσιος, όταν είδε την Αγία Ευφυμία, εξέτασε αν επρόκειτο όντως για την αγία ή αν ήταν πονηρό πνεύμα.
 
Ο Άγιος Παΐσιος με τα πνευματικά μέτρα που είχε, αμφέβαλε για τον λογισμό του και εξέτασε αν επρόκειτο για πονηρό πνεύμα.
Ένας υπερήφανος άνθρωπος, αντιθέτως, δεν αμφισβητεί τον λογισμό του και πιστεύει αμέσως τα οράματα και τα όνειρα που βλέπει. Η πίστη του είναι ένα είδος "ορθοδοξίας του ονειροκρίτη" με δύο λόγια.
 
Δείτε ολόκληρο το βίντεο στον σύνδεσμο
 
Σαν να μην έφταναν όσα ειπώθηκαν στη συνέντευξη με την πρώην ασθενούσα, στην εκπομπή της επόμενης μέρας ο Δαμιανίδης, αφού αναφέρθηκε ξανά στο υποτιθέμενο "θαύμα", αναρωτήθηκε "γιατί αυτά τα κυνηγάει η ηγεσία της Εκκλησίας". Ο συνομιλητής απαντάει πως "η διοικούσα εκκλησία έχει ταυτιστεί με το ιερατείο που σταύρωσε τον Χριστό", το ιερατείο "που τα θαύματα του Χριστού δεν τα δεχόταν διότι θα έπαιρνε την δόξα ο Χριστός"!